Thursday 27 April 2017

ČORBA OD PRAZILUKA


Ideju za ovaj recept sam našla u klasičnoj francuskoj čorbi od luka, samo sam promenila glavni sastojak: umesto crnog luka, koristila sam praziluk. Na parčad hleba sam stavila trapist i potom zapekla u rerni. Čorbu sam poslužila vrelu, sa tostom preko. Hleb se razmekša, a sir ponovo otopi. Taman.

Za pripremu čorbe sam koristila malu količinu svetlog piva, jer smatram da daje rustičnu aromu koja sasvim odgovara ovom "grubom" jelu. Međutim, ako biste radije preskočili alkoholni sastojak, naprosto umesto piva sipajte istu količinu supe.

Dobijena količina: za 4 osobe


Potrebno vreme:

15' - priprema
20' - ukupno vreme kuvanja i pečenja

Sastojci:

Za čorbu
350 g praziluka (pročitati napomenu*)
25 g putera
100 ml svetlog piva
1000 ml bistre supe
so i biber, po želji

Za tost
4 parčeta hleba
80 g rendanog trapista

Postupak:

  • Rernu zagrejati na 200°C. Pleh obložiti papirom za pečenje. Na papir poređati parčad hleba, pa na njih rasporediti narendani sir. Peći u rerni oko 15 minuta, ili dok se sir ne istopi i ne počne da tamni. 
  • Beli deo praziluka uzduž zaseći, pa oprati pod mlazom hladne vode. Iseći ga na tanke kolutove. U šerpi  na srednje jakoj vatri otopiti puter, pa pržiti praziluk dok ne smekša, otprilike 7 ili 8 minuta. Potom dodati pivo i sačekati da deo tečnosti ispari, pa dodati supu. Pojačati vatru, sačekati da proključa, pa kuvati oko 10 minuta. Skinuti sa vatre, po ukusu dodati so i biber. 
  • Čorbu raspodeliti po tanjirima i od gore staviti po tost.

NAPOMENA: Misli se na 350 g belog, očišćenog dela praziluka nakon uklanjanja zelenog lišća.

No comments:

Post a Comment