Saturday 22 April 2017

PILETINA U SOSU OD PAPRIKE I PARADAJZA


Inspiraciju za piletinu u sosu od paprike i paradajza sam našla u italijanskom receptu pollo alla romana (piletina na rimski način). Dok se originalni recept priprema od celog pileta isečenog na delove, ja sam ga pripremila sa iskoštenim pilećim grudima. Takođe, izostavila sam šunku u potpunosti, a belo vino sam zamenila supom. Mislim da su začini važna komponenta ovog sosa, pa sam koristila kombinaciju origana, majčine dušice i peršunovog lista, ali verujem da bi i žalfija i sušeni bosiljak dali odličan pečat.

Piletina u sosu od paprike i paradajza se može poslužiti uz pire od krompira i spanaća.

Dobijena količina: za 4 osobe


Potrebno vreme:

15' - da se pripreme sastojci
oko 30' - ukupno vreme kuvanja

Sastojci:

600 g iskoštenih pilećih grudi, bez kože
50 ml maslinovog ulja
2 čena belog luka
300 g babura (oko 2 komada)
300 g svežeg paradajza
250 ml supe
kašičica origana
kašika sveže majčine dušice
kašika svežeg peršunovog lista
so i biber, po želji

Postupak:

  • Pileće grudi nožem iseći da budu debljine oko 1 cm, pa ih posoliti i pobiberiti po ukusu. Beli luk iseći na sitno. Papriku iseći na tanke kaiševe. Paradajz iseći na veoma sitno (sačuvati vodu/sokove koje je pustio). 
  • U dubokom tiganju, na srednje jakoj vatri, zagrejati maslinovo ulje. Na ulju ispržiti pileće grudi sa obe strane, pa kad potamne, izvaditi ih iz tiganja i staviti ih na tanjir. Na istom ulju, i dalje na srednje jakoj vatri, potom pržiti paprike, oko 5 minuta, pa potom dodati i beli luk. Pržiti ga oko 15-20 sekundi, samo dok ne zamiriše. Dodati usitnjen paradajz i sokove koje je pustio, supu, origano, majčinu dušicu, peršunov list, so i biber, pa pustiti da provri. Kada provri, smanjiti vatru, a u tiganj vratiti komade pečenog mesa. Ostaviti da se sve zajedno kuva oko 25 minuta na tihoj vatri. Poslužiti toplo.  

No comments:

Post a Comment